RSS

GOD JUL!För den är på väg nu!Här kommer finnas tips och recept som kan vara bra att ha,så titta in här så ofta du kan!

VIT JUL

Har ej updaterat här sista veckan pgr av tandläkarkirurgi i käken,känner mej helt mörad än.

Tappa lite av julfeelingen tyvärr.

Men tänkte skriva några rader om ett ämne som alltid diskuteras
                                          EN VIT JUL

Fast inte vit som i snö,utan vit som i ALKOHOLFRI.

Jag är stark motståndare till alkohol i det stora hela och framför allt till julen.
Allt för många storhandlar på systemet inför denna helg,och sen ska det skålas och drickas starkglögg och andra starkvaror.

Jag har ALDRIG kunnat förstå detta!

Själv dricker jag inte några juldrycker.Varken öl,glögg ELLER julmust.
Öl anser jag smakar apa,vin och glögg ännu värre ,och julmust smakar malt och är inget gott alls.

För mej är julen,precis som mitt liv i övrigt ALKOHOLFRI.

Nu tänker ni nog -aha hon har problem med spriten...men NEJ!

Anledningen för mej är,förutom det finns barn i huset och jag inte tycker det är gott med öl,vin och sprit,den enkla att jag äter medeciner för sjukdomar och jag skulle ALDRIG få för mej blanda dessa med alkohol.

Och sen klarar man sej så mycket bättre utan omdömesnedsättande droger.

                                          Så fram för en

                                         VIT JUL!!