RSS

GOD JUL!För den är på väg nu!Här kommer finnas tips och recept som kan vara bra att ha,så titta in här så ofta du kan!

Jul med Nigella och Leila

Jag har i dag inhandlat några DVD filmer som jag tänkt ska ge mej lite kreativ inspiration i köket.

<---Nigella Christmas Kitchen
              Och Leilas jul--->

Samt en som jag bara var tvungen ha..JULBRASAN.

Det är något så dumt som en brasa på DVD :)

Ihop med musik då.
Var bara tvungen ha den.


                                                      

Något jag mer inhandlat är en TYSK CHRISTMAS STOLLEN.
Dessa fantastiska Tyska stubbar är fruktkakor med florsocker på.

                                                                                                           
Jag som bott i USA under just julen är ju inte rädd för prova alternativ.
Och Tyskland har för övrigt väldigt hög kvalite´på sina varor.

I dagarna ska jag lägga klart adventssakerna i påsar,numrera och  få klart,samt lägga in alla kläder i julkartonger.

Jag fynda SUPERFINA jullådor..nya såklart och 24 st i 4 strl av en tjej på TRADERA.Så i år slipper jag lägga tid på slå in klädespaket.

En STOR besvikelse är julfilmen  EN JULSAGA...Den var ju inte alls vad jag förväntat mej.Tror jag håller mej till den gamla BRA versionen med Bill Murray i huvudrollen.
Lite trist utbud på julfilmer i år över huvud taget.

Klassikerna gäller än.
Dvs GRINCHEN och ETT PÄRON TILL FARSA FIRAR JUL

Många har redan fuskat med sätta upp sina adventsljus..säger bara   AJJABAJJA!!!
Det gör man till 1 advent ,inte flera veckor innan!!Oavsett hur det kryper i kroppen.

Har du fortfarande julklappsångest ,så kan du ta en titt hos mej på TRADERA.


                               http://www.tradera.com/auktioner/Nettice