RSS

GOD JUL!För den är på väg nu!Här kommer finnas tips och recept som kan vara bra att ha,så titta in här så ofta du kan!

Adventsbak

          


I dag ägna vi dagen åt att baka lussekatter.Jag passa även på att griljera helgskinkan som legat i kylen ett tag ,samt fixa iordning adventsstaken.

Nu är jag jättetrött,att baka vetebröd tar hårt på mina krafter.Jag får fruktansvärt ont i mina armar  och axlar eftersom jag har fibromyalgi.Degen var för stor för min bakmaskin så jag  fick mixa med degkrokar,och det gick ju bra.Det för mej jobbiga är allt rullandet.

Inom kort ska jag baka vörtbröd och kavring,men dessa kommer köras i bakmaskinen.Den gör allt.Knådar,jäser och bakar.Och om man timar den så kan man vakna till härlig doft i hemmet av nybakt bröd.

Men nu är det kväll,ska kolla någon film nu innan läggdax.