RSS

GOD JUL!För den är på väg nu!Här kommer finnas tips och recept som kan vara bra att ha,så titta in här så ofta du kan!

Julskyltning på gång

Idag när jag körde genom byn så såg jag de hade börjat hänga upp julbelysningen längs med huvudgatan.SOM VANLIGT på fel håll....vartenda år hänger de dessa dekorationer med stjärnan inåt trottoaren så de knappt syns ,istället för ut över gatan så man kan se de ordentligt.

Var inom kondiset med en väninna och avnjöt en stor mugg rykande choklad med vispgrädde och chokladsåstopping.Smarrigt värre!Nu känns det att vintern står med ena benet här.

Sen stack vi upp på ICA affären,och där mitt framför näsan på mej kom en medarbetare dragandes på en jättepall med julpynt.Fram med kamran o förevigade,efter godkännande från honom att det var OK.

Sen stannade vi en god stund och kollade in vad som kunde vara nytt för i år och hittade jättefina tags till paketen bla.

Jag handla dock bara ett paket 3-pack band ,eftersom jag har 2 påsar julklappar som ska slås in,massa papper jag inhandla förra veckan,men ont om band.

Ska sätta fart en av dagarna nu med att slå in ,förra året var jag klar en månad innan ,vilket var jätteskönt.

SÅ DAGENS TIPS ÄR; VAR UTE I GOD TID,SE TILL KLARA AV DET SOM TAR LÅNG TID SOM TEX SLÅ IN KLAPPAR.DÅ FÅR MAN  TID ÖVER TILL ANNAT UTAN BEHÖVA STRESSA.