RSS

GOD JUL!För den är på väg nu!Här kommer finnas tips och recept som kan vara bra att ha,så titta in här så ofta du kan!

Köttbullar

Ett måste på mitt julbord,och då helst hemlagade.

Att köpa färdiga är bara OK om personen i fråga har noll koll i köket,noll intresse för matlagning eller jobbar in i det sista och ej har tiden.Men har man tiden så anser jag att de timmar man lägger på egen hemlagad mat är guld värda.Synnerhet till julbordet.

Så i kväll körde jag första omgången.För första ggr stekte jag dom i braspanna i ugnen på 200 grader.

Att jag aldrig gjort det för fattar jag då inte.Så mycket enklare,man slipper massa klet på spisen och stekos,det sköter sej själv i princip förutom man vänder på dom  några ggr.OCH  de blev fantastiska i både utseende och smak.

När jag gör julköttbullar andvänder jag mej av en kryddmix från  Santa Maria som heter swedish meatballs spicemix.Denna mix ihop med lite extra kryddpeppar,och mina egna hemliga ingredienser gör köttbullarna helt fantastiska!

Självklart blev det provsmakning ikväll,sånt  bara måste man ju!