RSS

GOD JUL!För den är på väg nu!Här kommer finnas tips och recept som kan vara bra att ha,så titta in här så ofta du kan!

I ett hus vid skogens slut....

Idag blev pepparkakshuset klart efter en del timmars pyssel.

OBSERVERA att detta ska INTE ätas,utan är enbart en juldekoration.I mitt tycke en fin sådan!Jag tycker att pepparkakshus äter man inte,de är en del av julens pyssel.Därför är de värda lägga ner lite kreativ möda på.Något jag personligen tycker är skoj och en break i allt det andra.

Jag gillar bygga en scen med en tanke bakom.I år blev tanken sångraden "I ETT HUS VID SKOGENS SLUT..."


Förutom huset har jag använt mej av smarties,florsocker(snön),tomtar,snögubbar,kottar,ljus,mossa och svampar samt silverkulor.Och naturligtvis några klappar!För i detta huset sover alla medan tomten är på väg,men hans säck var full så några har ramlat ur.


För att göra FROSTING till ett hus..dvs frosting som HÅLLER tar man enkelt 1 äggvita och vispar hårt.Sen tillsätter man ca 4 dl florsocker och några stänk citron.Rör det jämt till en hård smet ,ner i en sprits.Sen är det bara dekorera!