RSS

GOD JUL!För den är på väg nu!Här kommer finnas tips och recept som kan vara bra att ha,så titta in här så ofta du kan!

Julen

Kl 14 på julafton hämtade jag familjen vid tåget.
Sen åkte vi hem och...faktiskt...drack glögg.
Jag gilla verkligen inte glögg,men tänkte göra undantag i år med servera detta  ihop med hemdekorerade pepparkakor och lussekatter till kalle kl 15.

Hade hittat en KRAV märkt svartvinbärsglögg,utan massa konstiga spritsmakstillsatser i,som var helt ok.

Efter kalle börja jag plocka iordning julmaten och duka.

Sen åt vi,diskade och sen blev det dax för julklappar.

Lilla dottern fick MASSOR.Om man räknar bort ca 10 saker som var från de andra så var resten från mej.

Men märk väl att den först julklappen inhandla jag redan i mitten av JUNI....och sen blev det lite varje ggr jag var på marknad, samt en del när vi var i ULLARED i augusti.Dessutom fick hon en helt ny garderob eftersom hon växt ur allting i vinter.Det mest älskade blev nog hennes hellokitty mössa,vantar och halsduk med rosa päls.Och hennes morgonrock i rosa päls med vita stjärnor på.

Själv fick jag  ett furubord med smidesben,eg en hallmöbel men som jag ska ha till gamla datorn..tror jag..än så länge  är det så..men jag ändrar nog efter jul känns d som.Sen fick jag en halsduk,en hel del pengar från 2 olika fonder jag sökt.Och av dom tog jag några hundra och inhandla mej en ny elvisp med stativ samt unna mej en hårklippning i julklapp åt mej själv.Av dottern fick jag ett syskrin jag önskat mej SAMT en underbar handcreme och bodylotion med olivolja och sheasmör i.Både organisk odlat OCH miljömärkt.Mina handeksem var hemska just på julafton,de blödde ner både möbler, så jag fick skura ,och gjorde superont.Fram till jag tog på cremen första ggr.Då kändes det direkt att det var något bra.2 dagar senare var mina händer helt läkta.Helt fantastiskt!

Alla kom i säng väldigt sent.

På juldagen tog vi det lugnt på fm ,innan jag på em körde familjen till tåget.

Sen åkte vi hem OCH jul eller inte,jag tillhör INTE dom som bara sitter på sin ända o glor på TV dagarna i ända.Varken till vardags eller till någon helg.
Så när jag kom hem blev det uppstädning och dammsugning.

Tyvärr är det så att när julafton är slut är julen oxå slut för mej.
Jag var så skit trött efter allt arbete,men klarar inte stå o se på oreda.

Stora dottern var duktig och hjälpte till med disk o sånt innan hon åkte till pojkvännen.

På juldagsnatten blev lillan jättesjuk i influensa.Hon hade varit hes under dagen men nu kom kruppanfallen i flertal så det var bara plocka fram medecinerna.

Sen har veckan gått,i morgon är det nyår,Något jag INTE firar och har inte gjort på många år.

Men här kommer lite bilder från julafton.