RSS

GOD JUL!För den är på väg nu!Här kommer finnas tips och recept som kan vara bra att ha,så titta in här så ofta du kan!

Brödbak och Knäckkokning

I går hade jag en kreativ dag.På morgonen blev en stor gryta laddad med knäckkoknings ingredienser.
För UNDERBAR bästa knäcken SKA man tillsätta 2 msk milda el smör,så blir dom riktigt glansiga och blanka och fina!!

                           
På kvällen satte jag degen till mitt hembakta vörtbröd.
Jag strunta i bakmaskinen eftersom jag skulle baka i KALASFORM  bakformar.De är gjorda i papp men tåler ca 230 grader.Så man bakar OCH serverar direkt ur formen.Jättepraktiskt!

Det  var en lite kladdig deg att sätta,och få till helt ok.Jag gjorde på vatten oxå eftersom öl som ingår INTE ingår i mitt hushåll över huvud taget.
Men när timmarna gått och det var färdigt var det bara konstatera vid provsmakningen att bröden blev verkligt goda!!!